تاریخ : یک شنبه 14 فروردين 1390
نویسنده : رامین حمیدی

 

تمرین شنیدن

 

کاملا آرام باش  چشمایت را ببند. سعی کن به مدت چند دقیقه به همه صدای اطراف گوش کنی انگار که همه آلات موسیقی یک ارکستر هستند

 که به وسیله نوازندگانی به صدا در می آیند.

بعد تک تک صدا ها را جداگانه بشنو . به هریک از آنها جداگانه توجه کن . یکی پس از دیگری , انگار یک ساز تنهاست.که می نوازد. بقیه را نادیده بگیر.

اگر هر روز  این تمرین را انجام دهی ؛ به مرور صداهایی خواهی شنید. اول گمان خواهی کرد ؛ که این صداها زاییده  تخیل تو هستند. بعد می فهمی

 که صداهای گذشتگان هستند یا صدای افراد زمان حاضر  یا آینده ؛ که در خاطره ی زمان ثبت شده اند.

این تمرین را باید , وقتی انجام بدهی که صدای قاصد خودت را بشناسی .  حداقل زمان تمرین روزانه ده دقیقه است.

نویسنده:استادعلی حاجی پسند


|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
برچسب‌ها: تمرین شنیدن ,
تاریخ : دو شنبه 8 فروردين 1390
نویسنده : رامین حمیدی

ذن

 

 

حاصل تلاقي و پيوستگي تائوئيسم و بوديسم است . دراين مکتب عرفاني مضامين « کاري نکردن » لائو -تسه با« خود آگاهي » يا « سرشارشدن ذهن » درهم آميخته است.

                                                  لطفا به ادامه مطلب بروید

 


|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
برچسب‌ها: ذن , ذن در کونگ فو , ذن , ذن بازگشت به خود ,
تاریخ : سه شنبه 2 فروردين 1390
نویسنده : رامین حمیدی

تمرين تله پاتي Telepathie ( انتقال فكر يا الهام)

نكته- تمرين كلي براي تقويت امور روحي

همه روزه درساعتي كه خودتان تعيين مي كنيد منظماً در مدتي كه كمتر ازيك ربع ساعت نباشد به خود تلقين نمائيد و فكرتان راتمركز بدهيد كه به شما الهام شود و روح تجلي كند.....بقیه در ادامه مطلب

 


|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
برچسب‌ها: تله پاتی , انتقال امواج از طریق فکر , ,
تاریخ : پنج شنبه 26 اسفند 1389
نویسنده : رامین حمیدی

               پرانا انرژي حياتي  2

       

جلوه‌هايي از انرژي حياتي، پرانا (قسمت دوم)

جذب و ذخيرة نيروي حياتي پرانا

پرانا را مي‌توان جذب و ذخيره كرد. ذخيرة پرانا مانند پس‌انداز كردن آن است. بعضي عوامل موجب جذب بيشتر پرانا و بعضي عوامل موجب دفع آن مي‌شود. ذخيرة پرانا خود موجب افزايش آن مي‌شود. هنگامي كه مقدار پرانا در كسي افزايش يابد، تأثير مستقيمي بر روحيات و افكار و اعمال شخص مي‌گذارد و شخص، توانمندي‌هاي خارق‌العاده‌اي از جنس قدرت‌هاي فيزيكي و متافيزيكي از خود بروز مي‌دهد.

افزايش نيروي حياتي، تأثيرات ملموسي دارد كه به صورت مستقيم يا غير مستقيم قابل مشاهده است. حوزة اين تغييرات بسيار است و بيان تمام موارد آن مقدور نيست، اما براي نمونه و در حد اشاره چند مورد بيان مي‌شود. به نسبت افزايش نيروي حياتي، توان شخص نيز افزايش مي‌يابد و شخص نهايتاً تبديل به انساني كامل مي‌شود. هنگامي كه اين نيرو باز هم افزايش يابد، شخص به موجودي افسانه‌اي تبديل و قابليت‌هاي كيهاني و الهي از او صادر مي‌گردد.

بعضي به‌طور طبيعي جاذب پرانا هستند و ذخيرة زيادي از آن را دارند. بعضي نيز دافع پرانا هستند و ذخيرة كمي از آن دارند. بعضي اعمال نيز موجب افزايش و حفظ پرانا و بعضي اعمال موجب كاهش آن مي‌شود. تمريناتي نيز براي افزايش و ذخيرة پرانا وجود دارد.

ذخيرة انرژي پرانا نيازهاي حياتي شخص را كاهش مي‌دهد. براي مثال، از نياز شخص به آب و خوراك و خواب كاسته مي‌شود. گزارش‌هايي از كساني كه قادر به ذخيره و افزايش ميزان پرانا در خود بوده‌اند، ثبت شده است كه براي مدت‌هاي طولاني بدون هوا و يا آب و غذا و خواب زندگي كرده‌اند.

پرانا را نه تنها از طريق تنفس، بلكه از طرق مختلفي از جمله آب يا غذا يا غيره مي‌توان جذب كرد. گاه نيز مي‌توان آن را مستقيماً از كيهان، كائنات يا آسمان به دست آورد. انجام اعمال هم‌سوي با ارادة الهي نيز موجب مي‌شود كه قدرت جذب شخص بالا برود. انسان و موجودات زنده داراي حداقلي از اين نيرو براي زنده ماندن هستند. وقتي اين نيرو افزايش مي‌يابد، توانمندي‌هاي شخص نيز افزايش مي‌يابد.

به طور طبيعي كساني كه اين نيرو را در خود ذخيره كنند، يا سطح آن را افزايش دهند، از سلامت بسيار خوبي برخوردار مي‌شوند. با توجه به اين كه نيروي حياتي ارتباط مستقيمي با غدد مختلف بدن دارد، ارتباط اين دو مستقيم است. با كاهش يكي، آن ديگري هم كاهش مي‌يابد و با افزايش آن، ديگري نيز افزايش خواهد يافت. اين نيرو كه پالايش نيز مي‌يابد، موجب تأمين سلامت و افزايش طول عمر شخص خواهد شد.
                

پرانا( انرژي حياتي )

 « روشهاي درماني نامتعارف »
جلوه‌هايي از انرژي حياتي، پرانا

 انرژي حياتي، جنبة ناديدني هستي‌ است که جهان را شکل مي‌دهد و همه چيز را به جنبش درمي‌آورد. اين انرژي قابل ديدن و لمس کردن نيست، اما مانند هوايي که تنفس مي‌کنيم ما را دربرگرفته و موجب ايجاد توازن در روح، روان و جسم ما مي‌شود. انرژي حياتي به اشكال مختلف ظهور مي‌كند و همة جامدات و موجودات جهان فيزيك و پدپده‌هاي روحي و رواني را شامل مي‌گردد. هرچه انرژي حياتي متراكم‌تر شود، به ماده و جهان فيزيك نزديك‌تر است و هرچه رقيق‌تر باشد به تجليات روح.

 مذاهب، مکاتب، فرهنگ‌ها و نژادها همواره از وجود اين انرژي آگاه بوده و آن را به اسامي مختلفي ناميده‌اند. مسيحيان آن را «ايت» مي‌نامند كه در همه‌جا نافذ و سيال است و كاهنان پُلي‌زيري و هاوايي آن‌را «مانا» مي خوانند. نزد صوفيان اين نيرو به «بركت» شناخته مي‌شود.  از طرفي پژوهش‌گران روسي اين انرژي را به نام «پلاسماي حياتي» مي‌شناسند. همچنين «نوميا» به گفتة پاراسلوس، «انرژي حياتي و کيهاني» به گفتة برونلر، نام‌هايي ‌است كه به انرژي حياتي اطلاق شده است. همة اين اسامي اشاره به انرژي مادر و بنيادين هستي‌ دارند كه همه چيز را شكل داده و در همه چيز نفوذ مي‌كند. در شماره‌هاي پيش به انرژي ارگن به گفتة ويلهم رايش و نيروي اديك كشف رايشن باخ پرداختيم، در اين شماره نيز به‌ جلوه‌اي ديگر از انرژي حياتي، درالفباي باطني هندوها يعني «پرانا» مي‌پردازيم:

در مناطق مختلف، مطالب زيادي با تعابير و كلمات بومي و فرهنگ خاص محل، در مورد نيروي حياتي وجود دارد. تقريبا تمام روش‌هاي باطني، بسياري از روش‌هاي درماني، ورزش‌هاي رزمي، تانترا، به نوعي با نيروي حياتي در ارتباط مستقيم قرار دارند. در بعضي از اين روش‌ها از لفظ پرانا استفاده مي‌كنند، بعضي با تعابير ديگري اشاره به همان مفهوم دارند(1). تا مدت‌ها، مطالب زيادي در علوم تجربي در اين‌باره وجود نداشت و از ديد آنان، اين مبحث يك نظريه يا باور قديمي درنظر گرفته مي‌شد. اما بررسي‌ها و تحقيقات انديشمندان و متفكران و پيشرفت‌هايي كه در زمينه‌هاي مختلف از جمله فراروان‌شناسي به عمل آمد، ديدگاه آنان را نيز تغيير داد. اكنون شواهد و مدارك عملي زيادي در تأييد آن از طرف كساني كه زماني آن را نمي‌پذيرفتند، اقامه مي‌شود.

پرانا در اصل يك لغت سانسكريت است كه در الفباي باطني هندوها اشاره به گوهر حيات، نيروي حياتي و يا نيروي خلاقة درون دارد. روشن بينان، آن را به صورت ذراتي متحرك از جنس نور كه منشأ حركت و حيات و آگاهي در جهان مادي‌ست مشاهده و تعريف كرده‌اند. «پرانا، ماده را به حركت و جنبش در مي‌آورد. پرانا همان چيزي‌ست كه به‌عنوان نيروي جاذبه و يا به‌عنوان خاصيت آهن‌ربايي تظاهر مي‌يابد. پراناست كه به‌عنوان جريانات عصبي يا به‌عنوان نيروي تفكر و انديشه ظاهر مي‌شود. از ديد فلسفة يوگا، از تفكر و انديشه گرفته تا پست‌ترين اعمال، همگي صرفا تجلي پراناست...
  


|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
برچسب‌ها: پرانا انرژي حياتي ,

آخرین مطالب

/
به وبلاگ رامین حمیدی خوش آمدید